‘Tak Suka Ustaz Tu’ – Anak Mengadu Ada Masalah, Cara Lelaki Ini ‘Tangani’ Wajar Dicontohi.. Respect!

Pada masa kini, anak-anak yang bersekolah dilihat seakan terlalu manja sehingga tidak boleh ditegur apetah lagi diusik. Jika guru memarahi atau mendenda mereka, pantas sahaja berita itu sampai ke pengetahuan ibu bapa mereka. Guru tidak akan sewenang-wenangnya memarahi atau mendenda jika tiada salah yang dilakukan oleh anak muridnya mereka kerana guru juga manusia.

Guru yang niatnya hanya mendidik, diserang ibu bapa tanpa usul periksa sehingga ada yang  membawa perkara tersebut ke mahkamah. Menerusi satu perkongsian di Facebook, seorang bapa yang dikenali sebagai Ahmad Affzan telah berkongsi bagaimana caranya untuk berdepan dengan para cikgu secara rasional sekiranya anak mengadu sesuatu.

Jangan pantas hukum anak

Bincang secara rasional dengan guru

Selesai dengan cara baik

Diharap perkongsian ini dapar membuka minda para ibu bapa diluar sana untuk lebih rasional untuk berhadapan dengan guru untuk menanyakan perihal anak-anak ketika berada di sekolah. Siapa lagi yang akan memantau anak kita semasa kita bekerja mealainkan guru di sekolah. Oleh itu, hargai jasa guru yang niatnya hanya ingin menjadikan anak-anak anda insan yang berguna satu hari nanti

Sumber: Facebook Ahmad Affzan

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *